Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رحمانیان که این روزها نمایش «عشق روزهای کرونا» را روی صحنه برده، شب گذشته گفت اپیزود «بانو و گربه ملوس» به خواست و اراده‌ی شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی و مدیرکل اداره‌ی هنرهای نمایشی با مشکل ممیّزی مواجه و حذف شده است اما «سیدوحید فخرموسوی» رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، این موضوع را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین: بهنوش طباطبایی که بازیگر اپیزود «بانو و گربه ملوس» این نمایش بود و همراه گربه‌اش در آن ایفای نقش می‌کرد، با انتشار متنی در اینستاگرامش از خداحافظی اجباری خود با این نمایش خبر داد و رحمانیان هم شب گذشته در سومین اجرای این نمایش اعلام کرد که مشکل این اپیزود حضور گربه بهنوش طباطبایی روی صحنه بوده است.

فخرموسوی درباره حواشی تئاتر محمد رحمانیان به ایلنا گفت: این نظر خانم بهنوش طباطبایی و آقای رحمانیان است. ما استنادمان به اینستاگرام یک نفر نیست!

او توضیح داد: «عشق روزهای کرونا» بازبینی شده و موارد اصلاحی را آقای رحمانیان پذیرفته و قبول کرده و نمایش هم اجرا می‌رود و آنچه اجرا می‌شود از نظر من مشکلی ندارد؛ حالا کسی می‌خواهد سخنرانی کند یا در اینستاگرامش چیز دیگری بنویسند، خودش می‌داند.

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت ادامه داد: هر اجرایی که بازبینی می‌کنیم یا اصلاحات دارد یا نه، که این کار داشت و خدمت‌شان ابلاغ شد و آقای رحمانیان هم پای آن را امضا کرده و کار اجرا شد. حالا اگر نارحت‌اند از این اصلاحات، مشکل گروه است. اگر مشکلی داشت اصلا اجازه اجرا نمی‌دادیم؛ پس از نظر ما آنچه روی صحنه است مشکلی ندارد. مستندات قانونی همه این موارد هم موجود است.

فخرموسوی در پاسخ به این سوال ایلنا که آیا از نظر شورای ارزشیابی و نظارت مشکلی با حضور گربه روی صحنه بوده است؟ گفت: من وارد این جزئیات نمی‌شوم. ما یکسری اصلاحات دادیم که اگر نیاز دانستند کاغذ موارد اصلاحی کارشناسان موجود است و آقای رحمانیان هم پایش را امضا کرده و پذیرفته‌اند. اگر اصلاحات رعایت نمی‌شد، کار را نگه می‌داشتیم اما ایشان رعایت کرد و کار هم اجرا شد.

بهنوش طباطبایی که به تازگی با نمایش «عشق روزهای کرونا» نوشته و کار محمد رحمانیان روی صحنه بود، از گروه اجرایی این نمایش خداحافظی کرد.

 این بازیگر که همراه با گربه‌اش در یکی از اپیزودهای این نمایش با نام «بانو و گربه‌ ملوس» در فضای باز تالار وحدت ایفای نقش می‌کرد، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود از خداحافظی "اجباری‌"اش با این نمایش خبر داد.

او هرچند به طور مشخص اعلام نکرده که این کناره‌گیری به چه دلیل بوده است ولی از همکاری‌های پیشین خود با  محمد رحمانیان در نمایش‌های «ترانه‌های قدیمی»، «سینماهای من»، «آدامس‌خوانی» و «آینه‌های رو به رو» به نیکی یاد کرده و یادآوری کرده که اسفند سال گذشته هم که مشغول بازی در نمایش «روزهای رادیو» دیگر اثر این کارگردان بوده که اجرایش به دلیل همه‌گیری کرونا، ناتمام ماند.

او در بخشی از متن خود نوشته: «این بار هم یاد گرفتم که اگر همه دنیا بخواهند ارزش‌ها، انگیزه‌ها و شور و عشق و تعهد مرا نسبت به حرفه‌ای که برایم مقدس است، به هیچ انگارند، ایستادگی کنم. چراکه پشت سرم کارگردانی را دارم که چارچوب‌های حرفه‌ای و اخلاقی حرفه‌اش را هنوز در هیاهوی صداهای گوش‌خراش و  سازهای ناکوک از یاد نبرده.»

بهنوش طباطبایی در ادامه با اشاره به متنی که رحمانیان شب گذشته، ۳۰ شهریور ماه، در اجرای خود خوانده، از این کارگردان قدردانی کرده و در بخش پایانی نوشته است: «من قوی می‌مانم، نا امید نمی‌شوم . صبر می‌کنم برای آمدن روزهایی که با قدم‌های استوار به صحنه نمایش بازگردم نه با قدم‌هایی لرزان و سست...»

 در سه اجرای نخست این نمایش، بهنوش طباطبایی با گربه‌اش روی صحنه بازی کرده بود اما در اجرای شب گذشته ، یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، این اپیزود اجرا نشد و رحمانیان با خواندن متنی،  اعلام کرد که مشکل اپیزود «بانو و گربه ملوس»، حضور گربه بهنوش طباطبایی روی صحنه نمایش بوده است. 

او در این متن بارها به احادیث و روایاتی استناد کرد که از قول بزرگان دینی درباره نگهداری حیواناتی مانند گربه و خروس و گوسفند و ... و برکاتی که این حیوانات به همراه دارند، روایت شده است. 

او خطاب به تماشاگران این نمایش اعلام کرده که اپیزود «بانو و گربه ملوس» به خواست و اراده‌ی شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی و مدیرکل اداره‌ی هنرهای نمایشی با مشکل ممیّزی مواجه و حذف شده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نمایش عشق روزهای کرونا بهنوش طباطبایی محمد رحمانیان عشق روزهای کرونا بهنوش طباطبایی آقای رحمانیان محمد رحمانیان هنرهای نمایشی روی صحنه شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند

همشهری آنلاین،‌ شقایق عرفی‌نژاد: سیمرا حسن پور البته پیش از این هم در سریال‌های شبکه نمایش خانگی مثل جیران حسن فتحی و رئالیتی‌شوی شب های مافیا حضور داشته است. حالا هم در حال بازی در سریال گردن‌زنی به کارگردانی سامان سالور، همسرش، است که تصویربرداری‌اش احتمالا تا مرداد ماه به طول می انجامد. با او در باره حضور در شبکه نمایش خانگی و سریال جدیدش صحبت کردیم:

در چند سال گذشته چندین همکاری با شبکه نمایش خانگی داشته‌اید. از تجربه این سریال‌ها بگویید. چه تفاوت‌هایی با تلویزیون وجود دارد؟

حتما تفاوت دارد. ممیزی‌های کمتری هست و دستمان برای طرح مسائل مختلف بازتر است. من سر سریال جیران بودم و دو تا هم رئالیتی شو داشتم.

با توجه به این بازخوردها فکر می‌کنید مخاطبان تلویزیون بیشتر است یا شبکه نمایش خانگی؟

تلویزیون پیش از این بیننده‌های بیشتری داشت. رسانه‌ای است که رایگان در اختیار همه است و همه می‌توانند ببینند. به همین دلیل هم پیش از این بینندگان بیشتری داشت. اما مدتی است تعداد تماشاگرانش کمتر شده است. امیدوارم به روال سابق برگردد و باز هم همان تعداد بیننده را داشته باشد. برای این که جایگاه دیگری دارد. شما نمی‌توانید مثلا سریال پایتخت را با هیچ سریال دیگری مقایسه کنید. چه اشکالی داشت که تلویزیون اینقدر پربیننده بود؟ ‌ شبکه نمایش خانگی یک مقدار مخاطبان خاص‌تری دارد که قشر متوسط رو به بالا هستند.

احتمالا یکی از دلایلش همان مبلغ اشتراکی است که باید پرداخت کنند.

دقیقا. تصور من همین است. کسانی که در شهرستان‌های کوچک هستند یا از نظر مالی ضعیفند، به این پلتفرم‌ها دسترسی ندارند. با این وجود بینندگان خودش را دارد که تعدادشان کم هم نیست.

اصولا رسانه برایتان مهم است؟ یعنی برایتان فرق می‌کند که در تئاتر باشید یا سینما یا تلویزیون؟
من از اول هم عاشق پرده نقره‌ای سینما بودم.

علی‌رغم این که کارتان را با تئاتر شروع کردید.

بله. من خیلی اتفاقی با تئاتر شروع کردم. من از اول سینما را دوست داشتم، ولی در دانشگاه تئاتر خواندم. برای نمایش مصائب استاد نوید ماکان کار آقای بیضایی برای ایشان تست دادم و پذیرفته شدم و کار کردم. ولی بعد سمت تصویر رفتم. تئاتر هم البته بسیار جذاب است، ولی من سینما را ترجیح می‌دهم.

از برنامه اسکار صحبت کنیم. چطور تجربه‌ای بود؟

من اصولا در این برنامه‌ها شرکت نمی‌کنم. ولی چون این کار آقای مدیری بود، رفتم. تجربه جذابی بود و ژ ژ صحنه‌هایش در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد. سر صحنه هم خیلی خندیدیم و خوش گذشت. مدت‌ها بود انقدر نخندیده بودم. نعیمه نظام دوست واقعا دوست داشتنی است و باعث شد بخندیم. اصلا فضای خوبی سر تصویربرداری وجود داشت. خود آقای مدیری و بقیه کسانی با آنها هم گروه بودم مثل بهنام تشکر و محمدرضا هدایتی هم بسیار عالی بودند. نظرم نسبت به این برنامه‌ها اصلا عوض شد.

این دومین همکاری شما با مهران مدیری است و پیش از این ساعت ۶ عصر را با او کار کرده بودید. کار با او چطور است؟

آقای مدیری آدم را بدعادت می‌کند. انقدر کار با او جذاب است که دیگر نمی‌خواهید بعد از آن سر کار دیگری بروید. چون شرایط کار خیلی انسانی و درست است.

این شرایط درست که می گویید، چیست؟

از نظر زمان کار خیلی خوب است به عوامل اهمیت می‌دهد. یعنی زمان‌بندی طوری نیست که از ۵ صبح سر کار باشی تا آخر شب. این باعث می‌شود بازیگر و همینطور بقیه گروه آرامش داشته باشند. این مسئله سر کارهای دیگر وجود ندارد. مقدار زمانی که در روز کار می‌کنند خیلی زیاد است و ساعت‌های آفیش‌ها هم بد است. ولی سر کار آقای مدیری همه چیز خیلی فکرشده است و جو آرام است. کسی سر کسی داد نمی‌زند و فضای بسیار آرامی‌ وجود دارد. خودش هم انسان محترمی ‌است و همه چیز سر کار خوب است. امیدوارم دوباره قسمت باشد با او کار کنم.

شما فیلم «تابستان همان سال» را هم در جشنواره سال گذشته داشتید که محمود کلاری کارگردانش بود.

به نظرم آقای کلاری یک فیلم ماندگار ساخته است. واقعا برای من تجربه درخشانی بود. در این قاب‌ها و تصاویر کیف کردم. هر لحظه‌اش برای من خوشایند بود که می‌توانم با این قاب‌ها در تصویر بمانم. نمی‌توانم بگویم چقدر برای من رویایی بود. تمام لحظه‌ها انگار نقاشی می‌شد. فضای کار در دهه‌های سی و چهل می‌گذشت و من خیلی این زمان را دوست دارم. از گلدان‌های حیاط گرفته تا دیوارها و غذایی که می‌خوردیم برای من جذاب بود. خوشحالم که توانستم این فضا را از طریق این فیلم تجربه کنم. اصلا علاقه من به سینما و بازیگری به همین دلیل است که می‌توانم زندگی‌هایی را تجربه کنم که در واقعیت نمی‌شود.

از امکان تجربه زندگی‌های مختلف در سینما گفتید. جایی هم گفته اید وقتی می‌خواهم نقشی را بازی کنم سعی می‌کنم با او زندگی کنم و او را وارد زندگی واقعی ام می‌کنم.

بله. تا جایی که می‌توانم این کار را می‌کنم. مثلا در سه کام حبس که نقش یک پرستار را داشتم، واقعا ده روز در بیمارستان کنار پرستارها ایستادم و از آنها یک چیزهایی یاد گرفتم. سر فیلم تمشک هم سعی کردم زیست آن شخصیت را تجربه کنم. مثل او چادر سرم می‌کردم و بیرون می‌رفتم. وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل و لب تاپ را کنار گذاشتم و خواستم تنهایی را تجربه کنم.

و این‌ها باعث شد افسرده شوید.

بله. من قبل از فیلم تمشک اصلا نمی‌دانستم افسردگی چیست. آدم شاد و سرحالی بودم و بازی کردن در این نقش واقعا برایم سخت بود. الان برایم خیلی راحت شده، چون دنیای امروز به این سمت رفته است.

بازی در تمشک و افسردگی که سراغتان آمد باعث شد ۶ کیلو وزن کم کنید. درست است؟

بله. سر آن کار ۶ کیلو کم کردم، سر کار آقای کلاری هم ۱۳ کیلو کم کردم. چون آقای کلاری می‌گفت یک این شخصیت نحیف‌تر و لاغرتر از تو است. مسئله دیگری که وجود دارد این است که به جز این که زیست شخصیتی را که می‌خواهم بازی کنم، از نزدیک تجربه می‌کنم. اگر شخصیت هم مربوط به گذشته باشد، در باره آن زمان مطالعه می‌کنم. سر کار تابستان همان سال، من تعداد زیادی کتاب قجری خواندم. می‌خواستم از کنار هم قرار دادن آنها به این درک برسم که یک زن در آن زمان چطور زندگی می‌کند. چون معتقدم آن حس را باید درون خودم پیدا کنم.

از کار با همسرتان سامان سالور بگویید. این نسبت ناخودآگاه روی کارتان تأثیر دارد؟

من و سامان طرز تفکرمان خیلی به هم شبیه است. هر دو در کار به هم آزادی می‌دهیم. اگر من برای نقشی مناسب باشم، ‌ نقش را به من می‌دهد، اگر نه هیچ اصراری نیست و او هم این کار را نمی‌کند. من سر کارهای دیگر هستم و او هم می‌تواند بازیگران دیگری را دعوت کند. ولی اگر جایی بفهمد نقش به درد من می‌خورد و من می‌توانم چیزی به آن نقش اضافه کنم، حتما از من استفاده می‌کند. خودش همیشه می‌گوید وقتی بازیگری در کنارم است که برای کار تلاش می‌کند و بازیگر خوبی هست چرا از او استفاده نکنم؟ این را دارم نقل به مضمون می‌گویم، نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم. می‌گوید من از بازیگری که ایده دارد و با عشق و علاقه تلاش می‌کند تا به نقش برسد، چرا استفاده نکنم. سامان هم در بازیگری من بسیار موثر بود. اولین کار من در سینما با او بود.

که برای آن جایزه هم گرفتید.

بله هم جایزه جهانی گرفتم و هم در فجر کاندید شدم. برای فیلم سه کام حبس هم جایزه گرفتم. سامان اصولا من را در کار فقط به عنوان بازیگر می‌بیند. اینطور نیست که حواسش به من بیشتر از بقیه باشد. یعنی ممکن است کاملا یک سکانس من را از فیلم بیرون بیاورد. در این موارد خیلی حرفه‌ای کار می‌کند.

الان هم که سر سریال با او هستید.

بله. سریال گردن زنی که خیلی داستان عجیب و غریب و معمایی دارد با حرکت‌های فروان. به نظرم کارگردانی این کار خیلی سخت است ولی سامان از پس آن برآمده است. من که خیلی از بودن در این سریال خوشحالم. برای اولین باز نقشی دارم که کمی‌شبیه خودم است.

کد خبر 850104 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش فراتر از صداقت در شهرکرد
  • برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • روایت سمیرا حسن‌پور  از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می‌کند
  • اجرای ۴ نمایش جدید در تماشخانه ایرانشهر
  • روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
  • کاری که تلویزیون با ما می‌کند!
  • برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • «خارشتر» در تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود